روانشناسی

مطالبی در باره روانشناسی

روانشناسی

مطالبی در باره روانشناسی

اهمیت فکر در زندگی

اکثریت قریب به اتفاق مردم معمولا نمیدانند که در ذهنشان چه میگذرد و از این مهم تر حتی نمیدانند که این افکار چه تأثیری میتواند بر روی آنها و محیط اطرافشان داشته باشد.

اندیشه چیست؟

افکار نشان میدهند شما چه فردی هستید.

نماینده احساسات درونی شما هستند.

بازتاب دهنده ضمیر نا خود آگاه شما هستند.

زبان گذشته شما میباشند.

زمانی که چیزی را با هشیاری احساس میکنیم، ذهن ما آنرا به قطعات معنا دار زبانی تبدیل میکند که میتوان به این قطعات، عبارت اندیشه را اطلاق کرد. این قطعات زبانی در ذهن ما شناور میشوند و با واژه ی فکر ما آنها را بر چسب میزنیم.

...

ادامه مطلب ...

تکنولوژی فکر و تأثیر آن بر جسم و سرنوشت


وقایع و حوادث باعث ناراحتی ما نیستند بلکه برداشت ما از وقایع است که روی ما تأثیر میگذارد....

ای برادر تو همه اندیشه ای / مابقی خود استخوان و ریشه ای. مولانا.

تحقیقات علمی مربوط به رابطه بین فکر و جسم نشان داده است که وضعیت فکری و ذهنی انسان مستقیما روی وضعیت بیوشیمی (سیتم رابط شیمیایی بدن که عملکرد بدن را کنترل میکند تأثیر میگذارد.)اثر میگذارد.

و چه چیز وضعیت فکری و ذهنی را برمی انگیزد؟

اعتقادات و باور های شما.

باور های شما ، واکنش و عکس العمل شما در زندگی را تعیین میکند. همین اعتقادات است که ادراک شما نسبت به دنیا را رنگ آمیزی میکند. همین باور ها است که واکنش های شما به زندگی را بر می انگیزد و باعث میشود بیمار و ناخوش باشید یا سلامت طبیعی شما را تامین میکند.

این به آن معناست که اگر فقط روی احساسات تعارض، اضطراب، نگرانی، عصبانیت، افسردگی و بی اعتمادی متمرکز باشید، ممکن است تأثیرات خطرناکی روی وضعیت جسمی شما داشته باشد.

عادت های شما در واکنش هایتان به اتفاقات زندگی، ممکن است باعث بالا رفتن فشار خون، پایین آمدن سیستم دفاعی بدن، آسم، اختلالات گوارشی، ناباروری، بیخوابی، کمر درد، مشکلات پوستی، سرما خوردگی، آنفولانزا، سر درد و ... شود.

پزشکان معتقد اند بیش از نیمی از ویزیت های پزشکی به خاطر مشکلات مرتبط با استرس است.

وقتی در نظر بگیرید که چقدر احساسات و رفتار های ما در وضعیت جسمانی ما  تأثیر میگذارد، تعجب آور نیست که پزشکان 60 تا 90 درصد از ویزیت های پزشکی را به خاطر مشکلات مرتبط با استرس و فشار های روانی تخمین می زنند.

اینها مشکلاتی است که پزشکان قادر به تشخیص هیچ عامل و دلیل جسمی و فیزیکی برای آن نیستند یعنی مشکلاتی که با راهکار های  معمول پزشکی برطرف نمیشوند.


دکتر جعفر دارابی