روانشناسی

مطالبی در باره روانشناسی

روانشناسی

مطالبی در باره روانشناسی

هوش اجتماعی

  مقایسه هوش اجتماعی زنان و مردان

اگر خوب دقت کنید می بینید که بسیاری از خانم ها ، فاقد دوستان قدیمی سی ساله اند، یکی از دلایل نبود یک دوست قدیمی در زندگی خانم ها، وجود حسادت است. حسادت می تواند یک دوستی دیرینه را نیز ریشه کن کند !

در برخی موارد دیده می شود دو خانم که سال ها با هم دوست بوده اند، بر اثر خریدن یک پالتوی شیک که دیگری از عهده خریدن آن بر نیامده، رابطه دوستی خود را بریده اند.


خانم ها، هوش اجتماعی بسیار خوبی در شناخت مردم دارند، اما دوستان زیادی نداشته، ارتباطات غنی و دراز مدت لذتبخش اجتماعی نیز ندارند.

یکی از هنر های خانم ها، قطع ارتباط شوهران با دوستان قدیمی آنهاست. در واقع این حرکت خانم ها، بسیار زشت و مایه خجالت است.هر کس به دوستانی که دارد مفتخر است.دوستان جزو شناسنامه ما هستند.

اما خانم ها به این نکات هیچ توجهی ندارند، به سرعت از سال اول ازدواج به بعد کمر همت به قطع روابط چندین ساله شوهران خود با دوستانشان می بندند.

کار به جایی می رسد که در سال بیستم زندگی هیچ کسی سراغی از مرد مفلوک نمی گیرد.

دیگر برای او نه دوستی به جا مانده نه فامیلی. برخی از زنان، علاوه بر یاران و دوستان، پای مادر و خواهر و خاله و دایی را نیز از خانه خود می برند. شوهری می سازند از همه جا رانده ؛ منزوی ؛

بی کس و تنها و دست آخر ، در پایان یک نمایش تلخ و تراژیک، پای در یک کفش می کنند و از مرد جدا می شوند !

به عقیده ما، این رفتار از یک انسان، بسیار عجیب و شگفت آور است.

در یک تجقیق، پرسش نامه هایی تهیه کریم و از زنان پرسیدیم که چرا روابط شوهر خود را با دوستان و آشنایان و خانواده او می برند ؟

زنان در پاسخ نوشتند : یکی احق بود، یکی بد چشم بود، یکی سطح اقتصادی زندگی اش با ما تناسب نداشت، یکی هم در چنان موقعیت اجتماعی نبود که شایسته ارتباط ما باشد.

در پرسش نامه ای دیگر از آنها پرسیدیم که دوست دارید با چه کسانی رابطه داشته باشید ؟

بسیاری از زنان، این پرسش نامه ها را پر نکرده، سفید به ما باز گرداندند ! بعضی ها که به خود زحمت دادند در شرایط خود نوشتند : آن فرد باید انسان باشد !

شاید اشتباهی رخ داده بود، زیرا ما که نگفته بودیم حیوان باشد !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد