روانشناسی

مطالبی در باره روانشناسی

روانشناسی

مطالبی در باره روانشناسی

روانشناسی نقاشی...

زمانی که سرگرم کاری هستید یا بدون هیچ مقدمه ای شروع بکشیدن خطوطی و شکل هایی روی برگه یا گوشه ی کتاب و ... میکنید.

شکل هایی که ترسیم میکنید نمایانگر احساسات و تفکرات درونی شماست.

اشکالی تفسیر میشوند به این شرح هستند:

پله ها-چاقو،اسلحه، شمشیر-خطوط متقاطع-غذا و میوه-قلب-حیوانات-گل و گلدان،گیاه و درخت-اشکال دنباله دار و تکراری-نت های موسیقی-خانه و کلبه ها-فلش و نردبان-چهره های درهم و زشت-چهره های خندان و زیبا-بازی ها-اشکال درهم-اجرام فضایی-اشکال هندسی


به ادامه ی مطلب مراجعه کنید....

زمانی که سرگرم کاری هستید یا بدون هیچ مقدمه ای شروع بکشیدن خطوطی و شکل هایی روی برگه یا گوشه ی کتاب و ... میکنید.

شکل هایی که ترسیم میکنید نمایانگر احساسات و تفکرات درونی شماست.

اشکالی تفسیر میشوند به این شرح هستند:

پله ها: نمادی از جه طلبی است و نشان میدهد که شما میل به صعود و پیشرفت دارید.

چاقو، اسلحه،شمشیر: نشانی از خشونت و عصبانیت در شماست و حتی گاهی تمایلات روانی، حس رقابت و نیاز به اثبات مردانگی در شما را نشان میدهد.

خطوط متقاطع: احساس خفگی و اختناق دارید، نیاز به فرار و آزادی را در خود حس میکنید. این سدّی است که میان خو و دیگران قرار داده این و از بروز احساسات تان ریزانید، سعی میکنید عواطفتان را پنهان کنید تا فر مناسبی پیدا شود که شایستگی احساس شما را داشته باشد.

غذا و میوه: خوردن را دوست دارید و احتمالا در رژیم به سر میبرید.

آجرها و کتاب هایی که روی هم قرار گرفته اند: زیر فشار و استرس زیادی قرار دارید و احساس میکنید با کوچیکترین لرزشی نابود میشوید و فرو میریزید.

قلب: افرادی احساساتی هستید. کسی را دوست دارید و رویایی هستید. آرزو دارید به شخص خاصی تعلق داشته باشید.

حیوانات: شما به حیوانات علاقه دارید و مشتاق حمایت از دیگران هستید. حساس و ملاحظه کار هستید و نیاز به آرامش فکر دارید و احساس میکنید که میتوانید از دیگران حمایت کنید.

گل و گلدان، گیاه و درخت: شما فردی احساساتی هستید و دوست دارید همیشه در رویاهایتان باشید. روحیه ی مهربانی دارید و با دوستانتان، دوستانه رفتار می کنید، فردی اجتماعی هستید.

اشکال دنباله دار و تکراری: نماد صبر و استقامت در شماست. در رفتارهایتان پایبندی، شیوه و اصول هستید و در تمرکز توانمندید. قادرید کارهایتان را به راحتی سازماندهی کنید و با هر چیزی کنار بیایید.

نت های موسیقی: عاشق آهنگ سازی و موسیقی هستید، روح لطیفی دارید.

خانه ها و کلبه ها: به دنبال خانه و خانواده هستید و نیاز به داشتن خانواده را در خود حس میکنید. میل دارید در خانواده تان سرمایه گذاری کنید، در جست و جوی سرپناه روحی و معنوی و خود گمشده تان هستید. احساس نا امنی دارید.

فلش و نردبان: نمادی از جاه طلبی در شماست. میل زیادی به تأیید و اثبات خود دارید، در تصمیمات یک دنده و سمج عمل میکنید و همیشه سعی در تصدیق توانایی ها و استعداد هایتان دارید.

چهره های درهم و زشت: نشانه ی حس سوء ظن و بدگمانی در وحود شماست، سعی میکنید رفتاری تلخ و زننده داشته باشید، با مردم میانه ی خوبی ندارید و در واقع پرخاشگر و طغیان گر هستید. اعتماد به نفس کافی ندارید و در کارهای گروهی همکاری نمیکنید. تند خو هستید و همیشه احساس رنجش و محرومیت میکنید.

چهره های خندان و زیبا: کشیدن چنین تصویر هایی نشان میدهد که شما به مردم و دیگارن عشق میورزید و همواره جنبه ی مثبت افراد و شرایط را نگاه میکنید. فرد خوش بینی هستید و با دیگران دوستانه برخورد میکنید. علاقه مند به  فعالیت های اجتماعی هستید، خصوصیاتی مانند: انسانیت، نیک سرشتی، دلسوزی و همدردی در شما وجود دارد. نسبت به دوستان خود حساس هستید.

بازی ها: بازی هایی مانند نقطه بازی، دوز یا شطرنج، حس رقابت در شما را به تصویر میکشد و شما دوست دارید همیشه در بازی ها پیروز باشید و اصلا برای برنده شدن بازی میکنید.

اشکال درهم: نشانه ی هیجان و تنش هستند و نشان میدهند که شما در تمرکز دچار مشکل هستید و همیشه چیزی هست که مزاحتم تمرکزتان شود.

اجرام فضایی: ماه و خورشید و ستارگان و یا اجرام آسمانی دیگر، نماد جاه طلبی و بلند پروازی است. شما فرد خوش بینی هستید و این نیاز در شما هست که تأیید شوید و یا مورد تشویق دیگران قرار بگیرید.

اشکال هندسی: مثلث، مربع و اشکال هندسی دیگر، نماد ذهنی سازمان یافته است و نشان مید هد که شما به گونه ای روشن و آشکار می اندیشید و دارای مهارت های برنامه ریزی در برنامه ها و طرح هایتان، هستید. در برنامه و طرح هایتان بسیار دقیق عمل می کنید و کفایت و کارآیی بالایی دارید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد